Premijer Isa Mustafa se sastao sa Generalnim Sekretarom NATO-a, Jens Stoltenberg

Premijer Republike Kosovo, Isa Mustafa, primio je danas Generalnog sekretara NATO-a, Jens Stoltenberg.

Nakon sastanka, Premijer Mustafa i Sekretar Stoltenberg su održali zajednicku konferenciju za medije.

Govor Premijera Mustafa na konferenciji:

Želim da pozdravim sve. Mi smo danas imali poseban dan. Imali smo ovde sekretara NATO-a, g. Stoltenberg, sa kojim smo razgovarali i upoznali smo ga u vezi trenutnih dešavanja na Kosovu, u vezi sa razvojima koje cinimo u procesu integracija u Evropskoj Uniji i o našoj integraciji u NATO, o našem interesovanju i interesu za regionalnu stabilnost i o našem ucešcu u saradnji sa svim zemljama, i posebno sa NATO-om, u cilju pomaganja regionalne saradnje, regionalne bezbednosti, i u cilju davanja našeg doprinosa u borbi protiv terorizma i za mir u Evropi i svetu.

Govor Generalnog sekretara NATO-a, Stoltenberg na konferenciji:

G. Mustafa, zaista cenim ovu priliku da se sastajem sa Vama u Prištini, i zadovoljstvo je vratiti se ovde ponovo. Bio sam u Prištini 2001. godine, i tada sam posetio norveške snage KFOR-a. Danas posecujem Prištinu kao Generalni sekretar NATO-a i tomovo sam se sastao sa snagama KFOR-a.

Zadovoljstvo je videti napredak koji je postignut od moje poslednje posete, tako da veoma cenim mogucnost da Vas posetim i da vidim da Vi i mi zajedno koracamo napred i u jakom mandatu OUN-a, naša misija je pomogla Kosovu da se transformiše u jedno bezbedno mesto, i pomogla je tome da zapadni Balkan postane bezbedniji i održiviji.

KFOR ce nastaviti da Vam pruža mirno i bezbedno okruženje i da Vam garantuje slobodu kretanja za sve ljude na Kosovu. Mi cemo nastaviti da to radimo na nepristrasan nacin, korektan i odlucan nacin. Vidim veliki napredak u politickoj i bezbednosnoj situaciji na Kosovu, ali ostaje još mnogo toga da se uradi i Vi to znate bolje od bilo koga. Da bi ostavili prošlost iza sebe i da predemo na sledecoj stranici, ja Vam cestitam na Vašem naporu da ukljucite srpsku zajednicu Kosova.

Vi ste posetili Decanski manastir da bi proslavili Božic sa srpskom pravoslavnom-hrišcanskom zajednicom, i to je odlican primer kako se postiže etnicko pomirenje i da se krene napred na pravi nacin. Ja racunam na Vas i Vaše rukovodstvo, da nastavite da podstaknete Kosovo napred, napred ka miru i prosperitetu i buducnosti u evro-atlantskoj zajednici.

Hvala!

*********************

Valmir Klaiqi, Top Channel: g. Stoltenberg, da li je Kosovo spremno da formira svoju vojsku, i da li ce imati podršku NATO-a u realizaciji cilja? Kao i, daka vidite Kosovo kao deo NATO-a?

Generalni sekretar NATO-a, Stoltenberg: Ne ostaje NATO-u da odlucuje o tome kako ce se razviti Bezbednosne Snage Kosova. Ono što cinimo mi, je podizanje kapaciteta BSK-a, u njenom trenutnom mandatu. Ono što mogu da naglasim je da, bilo šta da odlucite, treba da to uradite tako da ne stvarate nove tenzije, da ne doprinese daljoj nestabilnosti, i da ucinite to na nacin koji je u skladu sa nacionalnim saglasnošcu, i takode sa velikim politickim pristupom. Ostaje na Vama da odlucite, ali ja ocekujem od Vas da to uradite tako da ne minirate napredak koji smo postigli zajedno u stvaranju stabilnosti, pomirenja i mira. Kao što sam rekao, ocekujemo saradnju sa Vama i u buducnosti, i veoma ste dobrodošli u evro-atlantskoj saradnji. To je ono što imam da kažem za danas, i naš sadašnji glavni fokus je da NATO ostane na Kosovu, u našoj uslovnoj misiji. Naš stav ovde se ne zasniva na kalendaru, vec na osnovu uslova. Onoliko koliko smatramo da je neophodno da doprinesemo bezbednošcu i stabilnosti, toliko cemo ostati. Ali u nekoj fazi, ideja je da mi treba da odlazimo. I to ce pokazati da smo mi imali uspeha sa Vama u normalizaciji situacije na Kosovu. Kada god odlucimo da je došao trenutak da odlazimo, onda cete Vi preuzeti potpunu odgovornost.

Gëzim Bimbashi, RTK: Ukoliko se formira vojska Kosova, bilo je izjava od strane predstavnika institucija u Srbiji, da ova vojska nece prelaziti u severni deo Kosova. Želeo bih komentar od Vas dvoje.

Premijer Isa Mustafa: Mi smo se uvek trudili i nastavicemo tako da se trudimo da svaka institucija Republike Kosovo proširi na celoj teritoriji Republike Kosovo. Stoga, u skladu je sa time što je Sekretar NATO-a danas predstavio pred nama, mi cemo uciniti sve napore da postignemo unutrašnju uskladenost, svih gradana, svih subjekata i Srba, da Oružane snage Kosova budu uz punu saglasnost, u interesu svih i da se prošire na celoj teritoriji, i na tome cemo raditi.

Generalni sekretar NATO-a, Stoltenberg: Verujem da je osnovna poruka da NATO nece diktirati, nece odlucivati. Ovo ostaje na Vama da odlucite, na lokalnom i regionalnom nivou. Ali ono što naglašavam, ono što mi radimo, je na osnovu mandata OUN-a,’99. godine, i mi gradimo kapacitet Bezbednosnih Snaga Kosova, na osnovu njenih sadašnjih mandata. Još jednom želim da naglasim, kada Vi odlucite o tome šta želite da uradite, ja ocekujem da to uradite na takav nacin da ne minira napore za stvaranje stabilnosti i postizanje pomirenja. Ali, ja necu odluciti o tome kao cete Vi to da uradite. Ali, ocekujem od Vas da to uradite u dijalogu sa svim grupama, sa razlicitim etnickim grupama, tako da ima te više složenosti, ne manje. Mi takode podržavamo dijalog izmedu Beograda i Srbije, i NATO podržava ovaj dijalog jer je ovo okvir za pronalaženje rešenja, na takav nacin da ne provocira i ne stvara nove probleme, ali stvara duže usaglašavanje i takode i stabilniji razvoj. NATO podržava ovaj dijalog na najbolji moguci nacin. Najbolji nacin je da nastavimo da doprinesemo bezbednosti i stabilnosti na Kosovu, da kritikujemo temelj radi kretanja napred u politickom dijalogu.

Liridona Lluka, Radio Dukagjini: Imam jedno pitanje za Sekretara NATO-a. Kako se sagledava u NATO-u borba koju vodi Kosovo u smislu terorizma?

Generalni sekretar NATO-a, Stoltenberg: Pozdravljam to što nova Vlada i Kosovo rade u borbi proziv terorizma, i takode novi Zakon o kojem smo se složili. Jer, mi treba da se borimo protiv terorizma, obzirom da predstavlja pretnju za sve nas. Terorizam ne poznaje granice, ne pripada jednoj odredenoj veri ili religiji, i posebno povratak stranih boraca predstavlja pretnju za sve nas, naravno i prema svim zemljama u regionu i prema svim zemljama Evrope. Teroristicke napade smo videli pre nekoliko nedelja u Parizu, videli smo napade na nedužne ljudima. Ali napadi su usmereni ka našim osnovnim vrednostima, koja su sloboda izražavanja, i takode prema slobodnim i otvorenim društvima. Zbog tog razloga treba da se zajedno borimo protiv terora, bez obzira na vrstu terora. Teror ne pripada odredenoj veri ili grupi, jer su uvek pojedinci oni koji su odgovorni za njihova krivicna dela i krivicnih akte terorizma.

Hvala Vam puno! 

Nema komentara:

Objavi komentar